3.14 – czternastego dnia, trzeciego miesiąca roku obchodzimy Międzynarodowy Dzień Liczby Pi. W naszej szkole był on okazją do promowania wiedzy matematycznej. Uczniowie z klas pierwszych kolorowali liczbę π oraz poprzez różne zabawy odkrywali tajemnice królowej nauk. Ich starsi koledzy rozwiązywali rebusy i krzyżówki matematyczne, łamali głowy, poszukując porządku i logiki w układach cyfr zapisanych w sudoku czy wykropkowanych na kostkach domino, rozwijali spostrzegawczość i logiczne myślenie, grając w planszówki matematyczne. Z kolei na iPadach w aplikacji Scratch Junior programowali historie z liczbą π w roli głównej. Słowem matematyka tego dnia była odkrywana przez uczniów w sposób niecodzienny.
Szkolny Dzień Matematyki był okazją do podsumowania wcześniej ogłoszonych konkursów. Godną podziwu liczbę π w plastyczny i ciekawy sposób przedstawiły na plakatach uczennice z klasy 3D: Weronika Samulak, Adrianna Baranowska, Kornelia Ciszewska, Matylda Erkiert, Aleksandra Miśkiewicz, Julia Walczak, Oliwia Olejnik oraz uczniowie z klasy 2A: Jakub Janiszewski, Mateusz Janiak, Jakub Janiszewski i Jakub Pawelec.
Pi-ękne pi-ematy (wiersze mnemotechniczne pozwalające zapamiętać liczbę π) napisały: Gabriela Goździewicz (3D) i Paulina Frasunkiewicz (2D).
Klasą dla siebie w konkursie polegającym na zapamiętaniu jak największej liczby cyfr z rozwinięcia dziesiętnego liczby π była Wanessa Gierlach. 3,14159 26535 89793 23846 26433 83279 50288 41971 69399 37510 58209 74944 59230 78164 06286 20899 86280 348. Taki szereg cyfr utrwaliła w swojej pamięci uczennica klasy 3B. Zapamiętanie przez nią 88 cyfr to nowy rekord szkoły. Kto go pobije w przyszłym roku?
Magia Pi [Gabriela Goździewicz]
W tym wierszu liczba liter w następujących po sobie wyrazach daje kolejne cyfry rozwinięcia dziesiętnego liczby π. Oto i trzy, (3,14) |
Liczba Pi [Paulina Frasunkiewicz]
|