WebQuesty
Starając się stworzyć uczniom jak najlepsze warunki do uczenia się podpatrujemy nowinki dydaktyczne, a do takich właśnie zalicza się WebQuest, który jest formą pobudzającą uczniów do aktywności w czasie zajęć.
Priorytetem WebQuestu jest kształcenie kompetencji potrzebnych do życia w epoce cyfrowej m.in. umiejętności łączenia wiedzy i oceniania przydatności informacji. Uczeń poszukując odpowiedzi na postawiony przez nauczyciela problem, wykorzystując do pracy iPady, pozyskuje i gromadzi wiedzę przede wszystkim z Internetu oraz opracowuje i prezentuje wyniki.
Metoda WebQuest została zbudowana w oparciu o metodę projektu:
- tak samo dąży do zmobilizowania ucznia do samodzielnej pracy badawczej, mobilizuje go,
- ważniejsze od tego, aby uczeń posiadał encyklopedyczną wiedzę jest to, aby umiał komunikować się z innymi, współpracować w grupie, negocjować, poszukiwać informacji na dany temat, selekcjonować je i opracowywać,
- uczy umiejętności tworzenia jednego produktu finalnego, nastawienia na cel, odpowiedzialności za siebie i innych, kierowania i organizowania warsztatu pracy,
- obie metody stawiają na twórcze myślenie i kreatywność ucznia.
Dzięki WebQuestowi uczeń przekonuje się, że ma wpływ na to, jaka wiedza, w jakiej ilości i jakości do niego trafi, że to człowiek rządzi Internetem, a nie odwrotnie.
Przykłady zajęć :
-
- Kampania reklamowa miłości (z wykorzystaniem sceny balkonowej z „Romea i Julii”) (14.03.2016)
- Niedaleko pada bryła od Minecrafta (25.04.2016)
- Romantyczne zaręczyny w komediowym ujęciu (16.02.2017)
- Woda źródłem życia (7.04.2017)
- Interaktywne muzeum przyrodnicze w Kaliszu (23.05.2017)