Gdy przychodzi nam na myśl słowo ,,odwaga”, mamy często przed oczyma superbohaterów z kreskówek czy komiksów, herosôw z mitów lub baśniowych pogromców smoków. Tymczasem odwaga to zdolność zapanowania nad strachem, obawą i zrobienie czegoś niebezpiecznego lub trudnego. To siła charakteru związana ze stawianiem czoła sytuacjom budzącym lęk, będącymi wyzwaniami i niepoddawanie się mimo wielu nieudanych prób. Właśnie wokół tematu dzielności skupiał się w październiku Tydzień Dobrych Myśli. Przebiegał pod hasłem : ,,Odwaga to nie zawsze głośny krzyk. Czasem odwaga to cichutki głos pod koniec dnia, który mówi: Spróbuję znowu jutro„. 3a oraz 7a wraz z wychowawczyniami i panią pedagog zachęciły uczniów klas 4-8 do przeprowadzenia burzy mózgów na tematy: ,,Na czym polega bycie odważnym? Jakie oblicza odwagi znamy? ” oraz do stworzenia mapy myśli/plakatu na ten temat i powieszenia go w przestrzeni klasowej. Za każdy pokonany lęk czy słabość, za każdy akt śmiałości będący efektem pracy nad sobą uczniowie przyznawali sobie medale. Zadaniem klas 0-3 było zapoznanie się z bajką pt: ,,Mały rycerz o wielkiej odwadze”, a następnie przygotowanie ,,amuletów” nieustraszoności oraz ich kreatywne przyozdobienie, dzięki czemu ,,nabrały mocy”. Ponadto we współpracy z biblioteką szkolną w środę, 25.10 gospodarze październikowej edycji TDM zaprosili wszystkich Trójkowiczów do wspólnego bicia ogólnopolskiego rekordu w liczbie osób, które mają odwagę czytać na przerwie. Mamy nadzieję, że takich uczniów znajdzie się też mnóstwo na co dzień, a przezwyciężanie strachu i nieśmiałości, okazywanie sprzeciwu, kiedy widzimy niesprawiedliwość, umiejętność przyznawania się do błędu staną się odważnymi czynami, których możemy dokonywać każdego dnia.