

Na zajęciach z edukacji przyrodniczej uczniowie klas III założyli hodowlę fasoli, którą obserwowali przez kolejne dni, a wnioski z obserwacji zapisywali w „Dzienniczkach obserwacji hodowli fasoli” lub dokumentowali na zdjęciach i filmikach. Dbając o rośliny, nauczyli się, z jakich części są one zbudowane. Dowiedzieli się również, czego każda roślina potrzebuje, aby mogła się rozwijać. Podczas doświadczenia trzeba było dbać o to, aby początkowo fasola, a potem roślinka miała zawsze dostęp do wody, ponieważ szybko ją wypijała, a jej część wyparowała.
Wnioski: nasiona fasoli w ciągu 2,5 tygodnia hodowli zmieniły wygląd i kształt – z ziaren wyrosła roślina. Widać było bardzo nierówny rozwój roślin, jedne rosły szybciej, inne wolniej. U fasolek posadzonych w wyższym naczyniu system korzeniowy lepiej się kształtował i lepiej trzymał roślinę w pionie. Poprzez obserwację uczniowie rozwinęli umiejętności poznawcze i kształtowali opiekuńczą postawę wobec roślin. Trzecioklasistom udało się wyhodować piękne okazy. Oto rezultaty naszej pracy. Jak widać, naszym roślinkom nie zabrakło niczego!