PATENT NA MATMĘ

PATENT NA MATMĘ to autorski program edukacyjny, którego nadrzędnym celem jest odczarowanie lekcji matematyki. Wprowadzenie na zajęcia grywalizacji sprawi, że staną się one dla ucznia bardziej atrakcyjne i ciekawsze. Przełamie on niechęć czy strach do przedmiotu i przyswoi nawet trudniejsze tematy w przyjemny sposób – przez zabawę. Na każdych zajęciach dzieci poprzez zabawę mogą się uczyć, nawet o tym nie widząc. Wiedza jest „przemycana” w postaci gier, zabaw przeprowadzanych w parach, grupach lub z udziałem całej klasy. Patent na matmę stwarza możliwość wprowadzenia na zajęciach wszechstronnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i społecznego. Uczniowie sprawdzają swoje umiejętności i dokonują samo ewaluacji, dzięki czemu wiedzą, co już potrafią a nad czym muszą jeszcze popracować. Dzieje się to wszystko w przyjaznej atmosferze, bez zbędnego stresu związanego z ocenianiem. W roku szkolnym 2022/2023 program ten będzie realizowany w klasie 6b.

Założenia ogólne

  • Wzbudzenie i podtrzymywanie motywacji wewnętrznej uczniów.
  • Stopniowanie trudności gier i zabaw, uwzględniające możliwości dzieci, przechodzenie od łatwego poziomu do coraz trudniejszych.
  • Zwiększenie zaangażowania uczniów w proces uczenia się, mobilizowanie do działania i wykonywania nawet tych czynności, które czasami są nudne, monotonne, rutynowe i męczące.
  • Wzbudzenie w dzieciach wewnętrznej ciekawości i chęci poznawania matematyki poprzez zabawę.

Cele szczegółowe:

  • Aktywizowanie uczniów
  • Wzrost wiary we własne możliwości
  • Rozwój twórczego myślenia i kreatywności
  • Wzrost efektywności nauczania
  • Rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się
  • Zwiększenie motywacji i przyjemności z uczenia się
  • Pobudzenie ciekawości poznawczej uczniów