Ogólnopolski Projekt Edukacyjny – Europa i ja
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Europa i ja”
Projekt skierowany jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów klas 1-3. Jego głównym celem jest przybliżenie wiedzy na temat krajów znajdujących się w Europie.
Poprzez udział w Projekcie uczestnicy zdobędą nowe doświadczenia, rozwiną zainteresowania dotyczące Europy, wypromują swoją szkolną placówkę oraz nawiążą współpracę z innymi szkołami.
AUTORZY PROJEKTU: Ogólnopolski Projekt edukacyjny „Europa i ja” prowadzony jest przez Szkołę Podstawową w Bochotnicy (ul. Zamłynie 1, 24-120 Kazimierz Dolny). Koordynatorem projektu w placówce jest Pani Ilona Broniszewska.
REALIZATORZY PROJEKTU: Klasa 2a z wych. Julią Sudolską
Każda grupa na początku swojej przygody z projektem wybiera sobie jedno państwo europejskie (oprócz Polski) i wszystkie zadania wykonuje biorąc pod uwagę wybrany kraj, którego nie można zmieniać. 01.10.2021r. w klasie 2a odbędzie się wielkie losowanie. Wszystkie relacje z realizacji projektu zostaną umieszczone na naszym szkolnym Facebooku.
Projekt składa się z ośmiu zadań, po jednym na miesiąc. W każdym miesiącu do wykonania jest jedno zadanie. Dotyczą one m.in. odnalezienia wybranego państwa oraz stolicy na mapie, poznanie jego symboli narodowych, odnalezieniu w zasobach internetowych słuchowiska, filmu, bajki itp., które nawiązują do wybranego kraju, poznaniu języka i stworzenia słowniczka, utworzeniu prezentacji z miejscami, które warto zobaczyć, poznanie zwierząt żyjących oraz tradycyjnych potraw i zabaw dziecięcych, a w przypadający w kwietniu Międzynarodowy Dzień Tańca zapoznanie z charakterystyczną melodią lub tańcem.
Mamy nadzieję, że kiedyś w przyszłości nasi najmłodsi sami odwiedzą ten kraj i przekonają się jak wygląda w rzeczywistości.
CZAS TRWANIA PROJEKTU: październik 2021 – maj 2022
Projekt jest zgodny z kierunkiem polityki oświatowej na rok szkolny 2021/2022 wpisując się w trzeci punkt: “Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych”.