PATENT NA MATMĘ
PATENT NA MATMĘ to autorski program edukacyjny, którego nadrzędnym celem jest odczarowanie lekcji matematyki. Wprowadzenie na zajęcia grywalizacji sprawi, że staną się one dla ucznia bardziej atrakcyjne i ciekawsze. Przełamie on niechęć czy strach do przedmiotu i przyswoi nawet trudniejsze tematy w przyjemny sposób – przez zabawę. Na każdych zajęciach dzieci poprzez zabawę mogą się uczyć, nawet o tym nie widząc. Wiedza jest „przemycana” w postaci gier, zabaw przeprowadzanych w parach, grupach lub z udziałem całej klasy. Patent na matmę stwarza możliwość wprowadzenia na zajęciach wszechstronnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i społecznego. Uczniowie sprawdzają swoje umiejętności i dokonują samo ewaluacji, dzięki czemu wiedzą, co już potrafią a nad czym muszą jeszcze popracować. Dzieje się to wszystko w przyjaznej atmosferze, bez zbędnego stresu związanego z ocenianiem. W roku szkolnym 2022/2023 program ten będzie realizowany w klasie 6b.
Założenia ogólne
- Wzbudzenie i podtrzymywanie motywacji wewnętrznej uczniów.
- Stopniowanie trudności gier i zabaw, uwzględniające możliwości dzieci, przechodzenie od łatwego poziomu do coraz trudniejszych.
- Zwiększenie zaangażowania uczniów w proces uczenia się, mobilizowanie do działania i wykonywania nawet tych czynności, które czasami są nudne, monotonne, rutynowe i męczące.
- Wzbudzenie w dzieciach wewnętrznej ciekawości i chęci poznawania matematyki poprzez zabawę.
Cele szczegółowe:
- Aktywizowanie uczniów
- Wzrost wiary we własne możliwości
- Rozwój twórczego myślenia i kreatywności
- Wzrost efektywności nauczania
- Rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się
- Zwiększenie motywacji i przyjemności z uczenia się
- Pobudzenie ciekawości poznawczej uczniów