W drugim dniu TW uczniowie klas 4-8 w ramach piętnastominutowego spotkania integracyjnego zapoznali się z przepisami na barszcze. Ich zadaniem było znaleźć wspólne składniki używane do barszczu ukraińskiego i barszczu wigilijnego (polskiego). Kulinarne zagadnienie okazało się dosyć trudne. Uczniowie jednak zauważyli, że podstawą obu barszczy są: buraki, przyprawy i włoszczyzna. Do barszczu wigilijnego nie włożymy mięsa, fasoli, ziemniaków, kapusty i śmietany, natomiast do barszczu ukraińskiego nie dodaje się suszonych grzybów, octu, cukru oraz uszek.
Na przerwie tanecznej społeczność SP3 włączyła się do nauki tańców rodem z Hiszpanii: flamenco, makareny, chocolate choco. Uczniowie przypomnieli sobie również integracyjny taniec do piosenki „Góry do góry”.
Trzeciego dnia uczono się kroków tańców hawajskich. Innym zadaniem integracyjnym było wykonanie kolażu, który odzwierciedlałby idee Tygodnia Wielokulturowego. Wszystkie zespoły stworzyły interesujące kompozycje. Dzieci z młodszych klas na języku angielskim przygotowały plakaty, inspirowane słynnym zdaniem Martina Luthera Kinga jr.: „I have dream”. Na geografii uczniowie odbyli niezwykłą podróż przez europejskie kraje. Oto fotorelacja: